Витрати з точки зору ІТ

WebHR Timesheet module for Time and Attendance


Для тих, хто працює у світі ІТ, шукати втрати може бути складно. Проте, почавши усувати такі втрати, як наприклад ПЕРЕВИРОБНИЦТВО, ви зможете знищити будь-які інші види втрат.


У 1937 році, під час того, як Таічі Оно працював на заводі з виробництва станків Toyota, він почув, як один чоловік сказав, що продуктивність американського робітника у дев'ять разів вища, ніж у японського робітника.

Коли у 1945 році Кічіро Тойода заявив, що компанія наздожене США через три роки, ( він казав, що в іншому випадку, японське автомобільне виробництво не вижило би), виявилось, що Оно думав постійно про той розрив у виробництві. Йому було зрозуміло, що японці щось роблять не так та існує занадто багато втрат у процесі Toyota.

Якщо б ці втрати могли бути ліквідовані, то виробництво одразу б підвищило свій потенціал. Це було припущення Оно, це був момент появи Виробничої системи Toyota. Як ми знаємо, Оно бачив 7 видів втрат: перевиробництво, очікування, транспортування, зайва обробка, зайві запаси, зайві рухи та дефекти. Він був впевнений, що ліквідація цих втрат підвищить ефективність операцій. Щоб розпочати цей процес, Toyota почала виробляти тільки те, що було необхідним, тобто перш за все усунула втрату, яка називається перевиробництво.

Однак є сфери, де 7 видів втрат складно відшукати. Нажаль ІТ сфера є одна з таких. Так що ж робити?

У своїй книзі Стів Белл "Lean IT" адаптував 7 видів втрат до інформаційних технологій, порівнюючи їх з виробничою та офісною сферою, як показано у таблиці 1 ( у кінці книги ви можете знайти більш конкретні приклади).

Стів також зазначає, що Lean ІТ базується на двох аспектах: перший аспект спрямований назовні для покращення менеджменту та бізнес-процесів, а інший – спрямований всередину для використання принципів та інструментів, щоб покращити операції, послуги та розробку ПО.

Дуже важливо пояснити це розділення для того, щоб зрозуміти, в якій частині IT відбуваються втрати. Нижче наведені приклади декількох видів втрат, які розділені на категорії внутрішні та зовнішні.

Перевиробництво – це перший крок на шляху до створення обізнаності у людей та до забезпечення еволюції розвитку організації. Це те, що зробила Toyota, коли TPS була вперше представлена, починаючи з перевиробництва вона боролася кожним із видів втрат.

Щоб допомогти бізнесу вдосконалюватися, немає необхідності нібито в революційних програмних продуктах або в складних системах менеджменту.

У першу чергу тверда рішучість допоможе усунути втрати і кожна з форм принесе результат.

У якості прикладу, давайте уявимо фабрику, яка виробляє 200 000 штук у місяць чого-небудь і вони економлять 2 секунди на виробництво кожної штуки. Економія склала би 111.11 годин, що означало б задіяння меншої робочої сили. Після мінімізації втрат, зниження вартості відбувається природнім шляхом.

Той самий принцип може бути використано і в ІТ компанії, якщо ми приймемо до уваги кількість годин, які ви витрачаєте на непродуктивні зустрічі, телефонні розмови та листування. Підрахуйте скільки це буде годин використаних співробітниками, порахуйте цю кількість у місяць, і ви зможете побачити дуже велику цифру, про яку ми говоримо.

Немає значення в якій організації ви працюєте, розуміння та усунення втрат – це основа трансформаційної діяльності.

Джерело: https://planet-lean.com/lean-it-waste/

Поділитися проектом