​Rivne IT cluster долучається до реформуванням ІТ-освіти

Ще в червні цього року представники Кластеру увійшли до складу робочої групи з питань реформування ІТ-освіти, створеної під егідою Міністерство цифрової трансформації України та Міністерство освіти і науки України.

Розвиток освіти у сфері інформаційних технологій є спільним пріоритетом Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації. Про це йшлося сьогодні, 9 липня 2021 року, на засіданні робочої групи з реформування ІТ-освіти. До обговорення ключових питань долучилися представники Офісу Президента, Верховної Ради України, Мінцифри, МОН, понад 100 профільних експертів і 33 бізнес-асоціацій, IT-кластерів та громадських організацій з усієї України.

З метою створення концепції трансформації системи IT-освіти було проведено аналіз потреб ринку на платформі Центру економічного відновлення. У проведеному опитуванні взяли участь понад 150 представників ІТ-індустрії.

«Цифровізація всіх сфер життя — нові реалії світу. Для України ІТ-сфера є дуже перспективною і тут держава може багато чого зробити: від точкового коригування проблемних питань до системної трансформації ІТ-освіти. Ми запускаємо спеціальний правовий режим для розвитку IT-компаній Дія City, розробляємо проєкт е-Резидентство, створюємо правове поле для ринку віртуальних активів. Тепер маємо збільшити кількість IT-спеціалістів та подбати про якісну сучасну освіту теперішньому і майбутньому поколінню», – заявив Віцепрем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Незважаючи на те, що Україна має неабиякий потенціал стати найпотужнішим IT-хабом у центральній та східній частинах Європи, наразі спостерігається дефіцит висококваліфікованих кадрів.

«Як людина, яка прийшла до влади з бізнесу, а саме з ІТ-сектору, можу точно сказати, що питання систематичної модернізації системи ІТ-освіти є одним із ключових для сталого розвитку не лише галузі, а й загалом людського капіталу, цифрової трансформації та зростання української економіки. Хоча ми бачимо потенціал до розширення IT-сектору, важливо забезпечити якісну підготовку фахівців та їх відповідність вимогам ринку праці, адже ця галузь є дуже динамічною. Тому постійний діалог закладів освіти, які забезпечують підготовку ІТ-фахівців, із експертним середовищем та роботодавцями є необхідним для досягнення якісних результатів», – зауважив заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Артур Селецький.

За результатами опитування визначено питання, які потребують розв’язання:

  • темпи підготовки ІТ-спеціалістів не задовольняють попит ринку та стримують зростання ІТ-сектору;
  • якість підготовки ІТ-спеціалістів не завжди відповідає потребам ринку, а освітні програми не охоплюють перспективні технології;
  • Україна не реалізовує потенціал в ІТ-освіті через системні проблеми на кожному етапі підготовки спеціалістів;
  • низька якість викладання математики на рівні середньої освіти має несприятливий вплив на підготовку ІТ-спеціалістів.

Сторони дійшли домовленості, що пропозиції та зауваження представників ІТ-сектору щодо розвитку ІТ-освіти будуть враховані в розробленні дорожньої карти реформування IT-освіти в Україні. Також найближчим часом планується проаналізувати релевантний міжнародний досвід та визначити потреби застосування світових практик.

Джерело: kmu.gov.ua/news/mincifri-pracyuye-nad-transformaciyeyu-sistemi-it-osviti-v-ukrayini?fbclid=IwAR2Oh8ohaaxuNp5VXKMFVXVzdSQcZMFPH__docAorQVRpGlLzIfatKdV0uE

Поділитися проектом